Fredag

Tränade igår och det gick helt okej. Vi hoppade bana ochförsta gången var han så jäkla fin och det blev en bra runda. Sen höjde vi upp det lite och han hoppade så sjukt fint nu också. Sen sänkte vi lite för att det skulle bli lite enkelt för honom men det blev bara värre. Både han och jag var trötta och när ha blir trött så tappar han galoppen och då blir jag osäker på avståndet. Jag gav mig iväg på första och det blev pannkaka men sen blev det bra tills de två sista hindrena kom och vi kom väldigt nära första och så och vi kort in på andra också. Jag vågade inte så något framårläge så den fick jag hoppa om några gånger och tillslut blev det bra. Men när galoppen finns där och är bra så stämmer ALLT. Men när han blir seg och lång då skiter allt sig. Han ska skrittas idag och vila i helgen för att komma tillbaka och vara pigg och glad. Gräset börjar komma nu så de är lite lösa i magen..
 
Men nu ska jag börja träna mer bommar! Träna och testa avstånd och INTE i dressyrgalopp. Mats sa det att " Det går så himla bra när du rider i dressyrgalopp och det kan du redan". Så nu måste jag få den där "svåra" galoppen och träna med den. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0