Dagen i all ära

Ja, hur gick det idag?
I första klassen var han förjäkla jobbig att rida. Det kanske inte syntes men han var STARK. Gick knappt att svänga och ALLT var läskigt. Men ham hoppade bra trots att han blev lite sur när han inte fick sticka iväg. Vi kom nolla vilket är jätteroligt men om jag ska vara ärlig så är det nog det segaste omhoppningen jag har gjort haha. Gick nog i lite undertempo. Men när man har en stark häst så är det svårt att svänga.

Sen öste regnet ner och jag och hästen var dyngsura... Men han var jättefin till denna klassen och fin i handen. Kom över ettan sen var tvåan på en diagonal och kom ganska fort plus att precis där jag skulle vända upp mot hindret lyfter en funktionär upp en planka där öppningen från framhoppningen var så såklart hoppade han till. Jag hinner knappt svänga men lyckas och kommer helt fel. Men man har ju en ängeö till häst som hoppar. Dock rev vi hela hindret och kommer jättenära på 3an men sen satt resten klockrent. Jag skyller inget på funktionären men jag säger bara att det är typiskt honom att göra så haha... Men men han var fin och känslan satt så det tar vi med oss till nästa start! Taggad till tusen var han också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0