Underlag

Udden har bytt underlag nu i båda ridhusen och jag testade det igår. Det var både positivt och negativt. Dessutom var det rent grus. Bara grus? Har aldrig ridit på det eller sett det för den delen heller.
Så det positiva var att Bosse gick väldigt bra på det. Trvade väldigt fint.
Det sägs också att det kommer att malas sönder till fin sand? Och att det blir bättre och bättre ist för sämre och sämre.

Sen de negativa.
Det var ganska slirigt och jag tyckte att Bosse tappade fästet och benen gled år alla håll och kanter på vissa ställen.
När det har ridit några där inne blev det väldigt upprivet och gropigt.
Det lät jättemycket så jag hörde inte vad Maria sa ett dugg. Tänk då om det är flera stycken som rider lektion samtidigt...
Det kändes djupt och tungt men det var det egentligen inte...
Sen var det obehagligt att rida på när man inte var van.

Så jag är lite skeptisk till att hoppa på det... men vi får se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0