Gårdagens träning

Hoppade för mats igår och det var enjätteroligt och nyttigt pass! I början körde vi dressyr och jobbade med att lösgöra dem och det gick både bra och dåligt då han gärna hänger sig i handen och jag får absolut inte bli hård då så där måste jag få lite tips om hur jag ska göra och träna på det. 
 
Själva hoppningen gick lite sisådär. Det jag behöver öva på är att inte mesa för när jag mesar så hamnar jag lite i båkåtläga och då komer vi gärna i mellanlägen hela tiden. Men iaf så vat det gymnastik med studs och böjda vägar. Han var väldigt pigg så jag fick hålla emot i studsserien så att han inte bara älgade iväg. Sen ibland så får jag inte riktigt igenom honom för inneskänkeln och då hinner jag inte få tag i honom innan hindret så det måste också tränas på. Men i slutet satt det och då gick det jättebra så det är bara träna vidare och fortsätta hitta knappar och traggla!! Ser fram emot att ha något att träna på, mål osv. har även börjat kolla lite tävlingar för både bosse och Castor!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0