Maria träning

Idag var det jobbigt. Vi övade med att han skulle slappna av i överlinjen och inte bara luffsa iväg och jobba med bakbenen. Det gick bra jag gjorde lite öppna och det gick helt okej men sen skulle jag göra skänkelvikning i förlängda hörnlinjen och då gick det inte alls. Han tågade iväg och jag blev lite för hård i handen så vi sket i det och flyttade in bakdelen i skritt på långsidan så att jag kunde vara mjuk i handen och att han inte skulle dra iväg bara för att det blev jobbig så jag fick peta lite med spöt så att han skulle flytta ut bakdelen. Han är dock väldigt känslig för spöt och reagerar väldigt mycket. Det gick bättre efter ett tag men han var lite trotsig och småstudsade då och då. 
 
Det var en lärorik träning som gav mycket men jag känner att det är mycket att jobba på. Jag kan säga att jag vara ganska trött och hade inte riktigt ork att rida fullt ut men jag gjorde mitt bästa och i slutet var traven jättefin och han var avslappnad och stadig i formen och det är dit jag ville komma men det är bara det att jag måste komma över tröskeln men de därskänkelvikningarna. Han blev dessutom lite lat när jag ville korta honom och skulla bara sakta av eller så var det någon slags latmanstrav. Men det var en bra lektion då det gick både bra och dåligt, synd bara att jag inte är helt på topp idag men så är det vissa dagar! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0