Gårdagen plus idag

Igår så lekte jag med Bosse på åkern. Jag satte på en longerlina och gick först en sväng och sen longerade jag lite och fick han att byta varv själv och det övade jag mycket på att han ska lyssna och ha fokus på mig och mitt kroppsspråk. Så jag sprang och stannade, sprang åt sidan osv. Han tyckte det var jätteroligt att få springa lite!

Castor red jag i ridhuset och det var lite jobbigt att få igång bakbenen och ha ett bra tempo. Han hängde sig gärna i handen vilket han inte får göra så det blev mkt tempoväxlingar mm. Tycker han verkar lite trött så jag tror de börjar fälla nu. Ska köpa lite B vitamin och hoppas att det hjälper.

Dagens hoppträning gick bra. Kom lite fel på några hinder men anars flöt det på. Han blev även idag lite hängande i handen. Men han skötte sig så jag är nöjd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0