Dålig dag

Stallet klart nu och jag red faktiskt båda två. Jag kom ut till stallet och fick en energikick för att vädret var helt underbart. Men när jag var mitt i mockningen så fick jag huvudvärk vilket jag forfarande har. Det gör mig väldigt trött och jag har suttit med läxorna en bra stund nu. Jag börjad med Castor och han var så jäkla pigg. Vilket innebar att han for rätt upp i luften. När han blir stark så vill jag ha konstroll och när jag tar förhållningar så tycker han inte om det och då springer han iväg och bockar. Även stegrar vilekt stör min ridning. För om jag släppte efter så gjorde han likadant. Så mamma kom ut och så galoperade jag på en volt runt om henne, inga krav bara att han inte skulle dra iväg. Var stadig i handen och rörde knappt den. Då gick det. så jag gjorde det ett bra tag så att han bara skulle rulla på och han var bättre i slutet. 
Han samlar på sig energi hela tiden. Jag körde slut på han i lördags och han vilade igår och så har han så mycket energi idag? Sen gjorde det inte saken bättre att jag hade huvudvärk. Han är bättre i ridhuset så jag hoppas att han lägger va med dumheterna för jag har ingen lust att flyga av. Fine att han blir stak men att han dummar sig med att bocka och ställa sig upp då är det inte så roligt. Jag ska försöka komma ut mer på skogsvägar och bara galoppera eftersom det är mer inhängat. 
 
Bosse skrittade jag en sväng barbacka för att han skulle få sträcka på sig. Glad och pigg ponny. Nu när det börjar bli lite mjukare på marken har jag tänkt att jag ska rida lite mer ordentligt. När skogsvägarna blir mjuka och fina är det perfekt att rida på! 
 
Så trött och huvudvärk och två pigga hästar plus massa plugg är vad min måndag bestod av. Happy life. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0