Träningen i tordags

Vi hoppade en ganska simpel bana med ganska långa distanser och två serier och en kombination. Han var superfin och lydig som vanligt och han gick bra första rundan kom vi lite fel på en oxer men annars var det inte hindrena som var problemet utan galoppen. Han är inte så kvick av sig alla gånger och även om det ser enkelt ut så får jag vara på honom ganska ofta för att han ska ha en bra galopp och mitt problem är att jag gärna släpper på tygeln och han blir lång och då blir inget bra. Han var lite seg och trött och jag tror att han har träningsvärk...

Men iaf så sa min tränare att det såg så enkelt ut och att jag verkligen passar med honom! Alltid lika roligt att höra! Mamma filmade lite som kanske kommer upp senare! .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0