När allt blir skit helt enkelt

Just nu vill jag bara skrika så högt att alla hör mig men endå så att alla förstår hur jävligt detta är...
JAg har känt nu ett tag att Bosse inte varit riktigt som han brukar de senaste veckorna. Vissa dagar har han varit jättefin med vissa dagar har han bara varit skit. Jag har länge velat åka in och kolla honom eftersom jag vill veta om han är skadad någonstans och imorgon tänker vi ringa. Igår när jag skulle rida så kände jag på hans rygg och jag har vetat innan att han har varit spänd i ländryggen. Men nu är det illa. Nu är han spänd över hela ryggen och han har ont. Jag tänker inte sitta upp på honom om han har ont i ryggen, så är det bara. När han var spänd i ländryggen så tänke jag att det kanske skulle gå bort om jag red honom och om han fick röra på sig, men nej det har inte hjälp så han fick vila i 4 dar och nu har det bara blivit värre. Detta gör att han blir stel i hela kroppen och rör sig inte ordentligt. Jag vet inte var detta beror på om det är att han är halt igen eller något annat. 
 
Jag tror att vi kommer att få ge honom något muskelavslappnande för ryggen och jag tror inte vår massör kommer kunna ta bort alla spänningar tyvärr. Usch detta är tråkigt, det suger. Vi var på gång nu...
Men vi får helt enkelt se hur det blir och vad som är fel. Tills vi kan åka in till kliniken så kommer jag nog gå promenader med honom och kanske tömmköra honom lite om han har för mycket energi. 
 
Hoppas verkligen att det inte är så alvarligt och att vi fortfarande kan vara med och tävla i vartorp den 17/5. Men det känns inte bra att inte kolla upp det innan. Fasen också.......... 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0