Jobb i stallet

Har varit i stallet hela förmiddagen. Gick upp vid halv sju och fodrade vid sju. När jag skulle släppa ut dem så tog jag ut Bosse på gången och tog av bandaget. Det ser fint ut och det är inte varmt eller svullet någonstans men han har fortfarande lite ont. Så jag rengjorde såret och lär han vara utan bandage. Men när jag tog av bandaget så började han skaka som bara den. Så jag bytte till ett lite varmare täcke men det hjälpte inte. Det är inte kallt eller så i stallet så det var lite konstigt och han slutade inte skaka. Så jag tog tempen men den var normal så jag gick en sväng med han ute så att han skulle få igång blodcirkulationen och då blev det bättre. Men han är inte klippt på benen och brukar inte vara den som fryser... aja hästarna får nog vila idag eftersom jag är helt slut. Jag har fixat allt klart plus att jag har skurat utsidan och lite på insidan av boxarna. Jag och pappa har även skruvat upp och lagat lite saker. Jag har sopat sadelkammaren och tvättat dörrarna till foder, tork och sadelkammaren, satt upp lite lappar och gjort lite hål i träns med mera. Så jag tycker att jag har varit flitig idag! Men det tar sin lilla tid! Var nog klar void 12 tiden. 
 
Nu ska jag vila och lata mig lite och göra lite läxor. Ikväll blir det gymmet!!! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0