Hej på er igen!

Jag har bestämt mig nu och jag vill verkligen börja blogga igen. Så vi får väl se hur bra det går! 
Jag har hunnit med ganska mycket sedan jag tog min paus. Tävlat, tränat, slitit, jobbat och mycket mer. Så jag drar allt lite kort.
Träningarna med Castor börjar gå riktigt bra och vi börjar hitta varandra mer och mer. Mats tycker att jag rider honom jättebra och att han är välmusklad och fin vilket jag blir glad över! Vi debuterade för 6 veckor sedan tror jag och det slutade med ett pet i både 1m 1,10. Jag är jättenöjd då jag var liite nervös innan haha. Jag tävlade även på Udden vår andra start för två veckor sedan och vi satte nollan i både 1m och 1,10! Han hoppade jättefint och det är roligt att vara igång igen! 
Just nu håller jag på att stärka honom och bygga muskler. Galoppen har blivit bättre och jag kommer fortsätta ganksa mycket med konditionsträningen. 
 
Bosse då. Ja han har hållt sig fräch och pigg. Vi tränade dressyr för två veckor sedan och det gick bra. Han är fortfarande väldigt svag generellt men det jobbar jag på! Vi startade även vår första dressyrtävling för två veckor sedan vilket resulterade 57% i LCn och 62% i LBn. Helt klart godkänt och han skötte sig! Han går bakom lod eftersom han inte är tillräckligt stark och det är därför poängen dras ner ganska mycket. Bosse har jag börjat trappa upp träningen på så att han blir i form till nästa dressyrtävling den 20 april! 
 
Överlag så har jag slitit och jobbat med hästarna och haft jäkligt roligt. Jag har haft mycket i skolan och nationela proven är i fullt igång vilket tar mycket på krafterna. 
 
Jag har filmat tävlingarna och om ni vill se så kan jag lägga upp alla här på bloggen!
 
Liten översikt och jag ska försöka hitta på massa roliga saker att blogga om! Ska även be min snälla kusin att fixa designen med lite nya bilder! 
 
Kram Julia
Han kan han också! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0