Gårdagens ridpass

Jag red Bosse igår för Maria och det gick bra och dåligt. Inget pass att hänga i julgranen men det var nyttigt. Man kan säga att jag fick mig en spark därbak och vaknade upp ordentligt. Bosse har länge varit stel och låst i vänstersidan och jag sa som det var till Maria. Att jag inte får igenom den och då satt hon upp på honom en sväng. Hon körde ganska hårt med honom och red på mycket frammåt. Han blev jättefin men det finns mycket kvar att jobba på. Sen satt jag upp och han var underbar (såklart) men det jag måste göra är att rida frammåt och inte sega. Jag har vait mesig med det eftersom jag har varit rädd om honom men nu måste jag börja rida ordentligt. Allt stämmde så bra när jag red i en riktig arbetstrav. Jag fick jämt stöd i handen och hans steg blev 10 ggr bättre samt att han fick fram näsan så att formen blev riktig. Så nu jäklar ska jag jobba på detta och få han så fin som han var igår. Avanmälde mig från LA:1 eftersom jag och han behöver mer tid att bygga upp oss. Men jag ska kolla om det finns någon dressyr innan nästa omg!
 
Idag ska jag ner till ridhuset med honom för att rida lite lättare men så att jag får känna känslan hur han ska gå. Castor har varit hos tandläkaren men jag har ingen aning om hur det gått eftersom mamma fixade det (tack, tack, tack). Ni får veta mer sen. Om han är pigg så kanske jag går eller skrittar så  att han får röra på sig och få igång magen. Får se när jag kommer hem. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0