Flugtäcke?

Använder ni flugtäcke på era hästar? Jag själv har aldrig anväd flugtäcke på sommaren till Bosse för att på nått vis så har han inte behövt. Insekterna har inte bitit på honom och han har nästan aldrig några bett eller är irriterad men jag tror att Castor kommer att behöva ett och nu har Hööks 15 % rea på alla flugtäcken. Jag och mamma ska in och kolla på det men jag vet inte riktigt vilket som är bäst? 
Här är zebratäcket från Bucas som jag funderar på.. 
Zebramönstrat täcke med hel hals, som skyddar mot insekter, flugor samt UV-strålning. Paddad fram för bästa komfort. Löstagbar magplatta. 
 
och här är ett annat från Rambo
  Slitstyrka: 1000 Denier - Yttermaterial: Polyester - Innermaterial: Silkeslikt tyg över manke, skuldra och svans

- Hål för öronen i halsdelen för att sitta uppe hela tiden.

- Extremt starkt flugtäcke som andas. - V-frontknäpptning - Leg Arches, benskärning för maximal benrörelsefrihet - Täcker från öron till svans, flughuva med öron ingår. - Extra stort svansskydd med svanssnöre - Tre maggjordar ska ej läggas i kors - Fungerar mycket bra som som sol- och eksemtäcke och knott framförallt.
 
Sen ett till från Rambo
Rambo Fly Buster är ett revolutionerande hästtäcke mot insekter, bromsar, flugor, mygg, knott och fästingar. Fly Buster skyddar även om UV-strålar. Fly Buster är behandlat med Vamoose Insect Control Technology, en teknik som består av den aktiva ingrediensen Permethrin. Permethrin framställs på konstgjord väg och liknar det insektsdödande medel som finns i Krysantemumsblommorna. Behandlingen binds i fibrerna i tyget och sitter kvar i minst 25 tvättar.
 
Dessa tre ligger ungefär i samma prisklass, vilket låter bäst?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0