En stel ponny och en pigg häst

Igår red jag båda två och Bosse gick inte alls. Han var stel och ville inte alls jobba.. Han bytte till korsgalopp och körde ut rumpan släppte bettet och mycket mer. Det kändes inte bra. Men jag hoppades på att det bara var för att han inte hade gått normalt på en vecka.
Sen satt jag upp idag då och skrittade en ganska lång sväng. Sen gick jag ut på fältet och jobbade lite. Han var pigg och stark men betydligt bättre och enklare atr jobba igenom. Klumpen i magen försvan och han kändes rigtigt bra. Ville springa iväg stundtals men han kunde vila lite på steget i slutet så jag är nöjd. Men han har fått tillbaka spänningarna i ländryggen så nu får jag rida med min ogvily padd. Jag måste köpa anika gel att smörja in med. Så jag masserade honom både i nacken och ländryggen innan jag red så att det blev varm och uppmjukat. Det kan vara det som spökat lite också så jag ska ringa vår massör så att hon kan kolla igenom honom.

Castor var jättepigg igår. Jag red ute i skogen och galoperade ganska mycket. Han är lite fjantig då han blir rädd för allting, även sig själv. Men han skötte sig och jag satt kvar. Jag övade på att han inte skulle gå i form. Låter sjukt va? Men det är faktiskt så att han går i form jämt och när jag hoppar så är det svårt att få upp huvudet för att han är för lydig. Så i skogen ska han kunna släppa formen och ha lite roligt. Lite variation.
Idag var han också jättefin. Lydig och lyssnade perfekt. Jag hade inte mycket krav utan bara att han skulle lyssna på frammåt och förhållande hjälper. Samt att han skulle vara rak och svänga för mina skänklar. Han lyssnade från början så jag red inte alls länge. Men imon kör vi!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0