Castor igår

Åkte ner till ridhuset och red en sväng igår morse. Han var fin och lyssnade men han lite stel så jag jobbade ganska mycket med lösgörande och tempoväxlingar hela tiden. Hans form är ganska ostadig änsålänge och han vill gärna gå bakom lod (som Bosse). Så jag jobbar med att få fram näsan men han tycker det är jobbigt så antingen vill han gå ner för mycket eller upp. Bakbenen hänger inte med och man får jobba ett bra tag för att han ska komma igenom och kunna stanna kvar i formen när jag lättar. Det blir lätt så att när jag försöker få in bakbenen och fram men nosen så blir han stak och jag tappar mitt säte. Men idag är det Maria som gäller och vi jobbar vidare. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0