Alla hästar

Jag tänkte på det att det kanske är lite förvirrande med alla hästar som jag rider och vilka.som är mina och sådär! iaf tänkte jag berätta lite om var och en!

Picasso (Bosse)
Bosse är min alldeles egna D ponny som jag haft nu i snart två år! Bossr är en flugskimmel på tolv år och 1, 48 fast många har frågat om han är storhäst så han är en stor ponny! Han är nät och väldig känslig kille! Bosse har jag tävlat La hoppnig och dressyr och P80 fällttävlan! Han älskar att hoppa lika mkt som jag och blir lätt stark och pigg. Han är en uppmärksamhets sjuk häst och blir lätt otålig! Han är busig och "stallets godistiggare" men han är snäll och har en väldigt speciell personlighet! I dagsläget håller jag på att sätta igång honom då han varit skadad men vi är snart på banan igen! Köpte honom av Maja Turesson som nu har två andra storhästar hon rider! http://retardriders.blogg.se/





Baricha
Baricha är ett 7 årigt sto som jag rider åt en i stallet! Hon har tävlat La dressyr med sin ägare med vinster och placeringar ocj är en älskvärd häst hos dommarna. Hon är svart och väldigt nätt, är dressyrstammad. Jag hoppar henne tillmestadels men rider även dressyr och ut. Henne har jag hoppat i ca ett år och jag gillar henne otroligt mkt! Det är roligt att utvecklas med henne och det går frammår för varje gång jag rider henne! Hon är inte så hög men lagom storlek för mig! Hon är en frammåt häst med mkt glädje i sig! Positiv till allt arbete! Har hoppat henne 90 cm på klubbhoppning och även ute på terrängen!





Lambertus (Ludde)
Ludde är en stor häst som är 1, 73 hög och mkt häst att rida! Jag började rida honom i början av april och jag har både hoppat och ridit dressyr på honom! På den här korta tiden har vi hunnit med att tävla lokal dressyr med godkänt resultat och tävlat Ld Lc hoppning med goda resultat! Han är importerad från Tyskland och har varit skadad länge men är nu påväg uppåt! Honom rider jag en till två ggr i veckan och han är jätterolig att rida även fast han kan vara skirjobbig ibland då han inte är så jätte stark ännu! Men det går åt rätt håll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0