Bosse uppdatering

jag kan säga att bosse är en utav anledningarna till varför jag inte bloggat...jag har varit så spänd och nervös stressad och allt på samma gång! förra fredagen skulle vi in och kolla honom på kliniken och om han inte hade blivit böttre då så fanns det inte så mkt kvar att göra och jag var fast i skolan och kunde inte koncentrera mig! när mamma och pappa kon hem så kollade dem på mig och sa att han hade blivit FRISK! jag hade inga ord och var överlycklig! jag menar jag skulle få börja sitta på min egen häst igen! det spelar ingen roll hur många andra hästar jag har fått rida jag skulle få sitta på min egna ponny!

så direkt på lördagen satte jag upp och njöt varenda sekund av skritturen ! trodde att han skulle vara jättepigg och studsa runt som en gummiboll! men det ända han gjorde var att trava några steg och inget mer. Så nu skrittar jag 5 gånger i veckan och det ska jag göra i ca två veckor innan jag får börja trava! sen sa de även att det inte blir ngn hoppning på mknst 4 månader ... men jag kan stå ut!

inte nog med att han har blivit frisk utan han har också blivit en annan häst på ett positivt sätt! han har lugnat sig rejält och är jätteglad och nyfiken och har intw en tanke på att fra iväg när jag går med honom! en i stalleg har varit lite rädd att ta i honom för hon har sett när han står på två ben men idag kom hon fram till mig och sa: Julia jag tog in honom igåt och han var som en helt anna häst! han var så lugn och fin och jac blev helt förvånad!

så nu är vi på g igen och det kommer att ta ett tag men vi kommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0