Resultat

Tävlade igår på Ludde och jag måste erkänna att jag var väldigt nervös inför tävling! Det var första storhästtävlingen och på en häst som jag inte ridit så mkt så ja jag var nervös! Dessutom så var det hans första lokala tävling så han var nervös också! Iaf så gick det skitbra och vi hade skitroligt rent ut sagt! Hoppade först 90 cm och han var coollugn på framhoppning och när vi kom in på banan så jag tutade och körde! Det var lite vingligt till första hindret och vi fick ett lite halvkonstigt språng men sedan tryckte jag på lite och han hoppade klockrent genom hela banan och det kändes så bra att få den där rosseten inte bara för att få rosetter utan för att jag hade tagit mig igenom banan och dessutom felfritt och det var jävligt roligt!

1m så hade jag mer galopp och mer tryck i galoppen så han blev mer stadig i den klassen! Vi fick ett pet på tvåan då vi kom lite nära och jag skulle tryckt på honom mer men vi kom runt banan med ett pet och superfina språng och han hoppade som om det var 1,20 m högt! Så jag är jättenöjd och så roligt har jag inte haft på en tävling på länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0