Picasso

Har inte berätta om min fina ponny men han har varit skadad och är behandlad båda fram och höger knä fram också. men han är på bättrings vägen och har svarat positivt på behandlingarna vilket är skönt! Massören var där igår och gick igenom hela honom ifall det skulle vara något annat som en sträckning eller att han är spänd i ryggen mm. Det var faktiskt inte så mycket det mesta satt i ryggen och lite i nacken. Så hon körde ström i ryggen och fick bort allting. Ström låter läskigt jag vet men det fungerar faktiskt mkt bra! Om två dagar får jag börja skritta på honom med sadel och han ska jobbas och ha ska ha något att tänka på hela tiden! Ni anar inte hur mkt jag har längtat efter att sitta på honom igen både för att jag saknar att rida honom och för att han har varit helt jävlig att gå med! Ställt sig upp på två ben var och vartannat steg, bockat, bitits och tagit tag i grimmskaftet och dragit i det för att få bort mig och kunna springa iväg! Så vi har haft fullt upp med att gå med honom och det tar tid eftersom man skulle gå i 20-60 min om dagen men bara hälften av den tiden gick åt att få ner honom på fyra ben! haha. Han är inte precis gjord för att stå stilla!
 
Lite synd bara att det hände nu när tävlingssäsongen har startat men vi är snart på banan igen! men man måste ge det tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0