Gårdagens ridpass!

Igår åkte vi över till mats med Ludde och det gick toppen faktiskt! I början var jag lite "mesig" och red inte på framåt (jag är ju van vid ponnygalopp inte stor galopp på en häst som är 1,73m!) Så då blev det lite vingligt och jag lutade mig gärna åt vänster i språnget vilket gjorde att man landade till vänster också. så Mats blev lite sur på mig och sa att nu j*vlar får du ha lite jädra annama (Stavning??) i dig. Så han trissade igång mig och då fick jag den galoppen jag behövde för att kunna hoppa banan. Det gick skitbra och jag kunde bara ta tillbaka och öka och sedan ta tillbaka igen! helt underbart! dessutom var jag inte ens nära på att flyga vilken också är bra! haha. banan låg runt 90- 1m och det var alldeles lagom, nu börjar jag komma in på storhäst!
 
Känns toppen inför imorgon då jag ska tävla honom på Udden 90cm clear round och 1m avd B. Bara jag håller galoppen så kommer det gå bra! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0