Innan tävling

Tänkte berätta hur jag brukar göra och förbereda inför en tävling! 
 
Först och främs så åker jag ner oftast på eftermiddagen och börjar med att rida. Hur jag rider beror lite på vad för sorts tävling det är. Efter det så dushar jag Bosse och tvättar igenom honom noga. Jag går oftast ut med honom och går en sväng eller låter honom beta lite så att han får torka ( detta gör jag såklart om vädret tillåter, inte på vintern). När han har torkar till lite så ställer jag upp honom i gången och borstar igenom honom ordenltligt och flätar svansen och knoppar manen. Sen får han stå i boxen och vila sig. 
 
Sen börjar jag putsa igenom alla saker så som träns, sadel, benskydd, stövlar mm. Jag kollar även så att hjälm, väst, kavajen är rena och frächa! Så packar jag alltid ner det mesta i en stor Lamicell kasse så som täcke ( brukar alltid packa ner ett ländtäcke och ett till täcke beroende på vilken årstid det är), scha
 
brak, allt som jag ska ha på mig, träns, benskydd mm. Inte sadlen eller mina vita ridbyxor och kavaj. Efter det tar jag ner hans transportskydd och lädergrimma och om han ska ha något täcke på när han åker och sätter det utanför hans box. Sen brukar jag alltid ha med mig en kasse hö och en hink med betfor och en dunk vatten som jag gör iordning dan innan. Sen fixar lite småsaker som att fixa till rätt nummer på nummerlappen och sopa efter mig och de vanliga sakerna man brukar göra i stallet! Till sist så checkar jag så att jag gjort allt innan jag åker hem!
 
Tror arr jag har fått med allt men det skulle inte fårvåna mig om jag glömt något! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0