Gårdagens ridpass

Dressyrträning stod på shemat igår och eftersom mamma skulle på kurs så var min kompis snäll och hämtade upp Bosse eftersom hon också skulle träna! Så han fick faktiskt åka lastbil igår! Han har alsrig gjort det under den tiden vi har haft honom så jag trodde aldrig att han skulle gå på men såklart var det inga problem! Han tvekade lite innan han tog steget in i lastbilen då det är en 20 cm hög kant men vi smackade lite så gick han in! Utan linor eller någonting så jag blev lite paff eftersom han brukar vara lite fånig med transporten. De säger att de står mycket bättre i lastbilar också! 
 
Själva träningen gick bra. Vi travade och galopperade över upphöjde bommer som han tyckte var skitjobbigt men han tyckte det var jäkligt kul också eftersom han dorg ner hovudet och skakade på det, han brukar göra så när han tycker det är roligt ist för att bocka! Han lurade mig lite då han saktade ner precis innan bommarna och då tryckte jag på och då stack han bara över istället för att jobba! Men jäklar vilket fint steg han fick efteråt när bommarna väl satt! Men vi var helt slut efteråt! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0