Nya ryttare!

Ja som rubriken säger "nya ryttare" jag vet att många av er är kräsna och väldigt noga med vem som rider sin häst/ponny! Det är klart men jag anklagar er absolut inte för att det är så men ibland så tycker jag själv att vissa går lite långt med att bara vissa får rida sina hästar. Tänk om man ex bryter benet och någon annan måste rida sin häst för att hålla den igång. Om då hästen inte är van vid andra ryttare så kanske det inte blir så lyckat. Bosse var och är känslig för nya ryttare och han kan vara jätte spänt i början men han slappnar av mer och mer. Det har blivit mycket bättre och han är inte alls lika spänd som förut. Så jag ser det som en fördel om man låter olika ryttare rida sin häst bara ibland för jag tycker det är nyttigt för hästen och en själv för de kan känna saker som man kanske själv inte ser. Mina åsikter såklart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0