Gårdagens ridpass

Red för Maria igår och det gick skit bra rent ut sagt! Vi har bestämt att vi ska öva in delarna i LA:2 så att det sitter. För er som inte vet hur det programmet är så är det bakdelsvändningar och ökad trav, serpentinbågar i galopp mm. Så igår övade vi på ökad trav och serpentinbågar i galopp. Galoppen gick jättebra när jag fick igenom honom och kunde rida honom i den förvända som är lite komplicerat då han kör upp huvudet och ökar! Men vi fick koll på det. Ökade traven satt jag bara och skrattade åt. Det var skit jobbigt och jag satt där försökte hålla emot medan jag ökade och det är svårt och skumpigt för den delen. Det är bara början och snart ska den sitta! Det har jag bestämt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0