Berätta om någonting som upprör dig

Betyg. Så fort jag tänkte på frågan dök det upp betyg. Jag tycker att betygen är så kränkande och att de inte är till så stor nytta. Jag tycket Dessutom att betyg inte ska spela in i personligheten, för hos vissa gör det det. Det sätter en väldigt stor press på oss att prestera och göra bra ifrån oss. Det som jag tycker är också att det är skitsvårt att få ett bra betyg för man måste slita häcken av sig för det och vissa måste jobba stenhårt för att få godkänt? Jag tycker inte att det låter okej. Tänk att gå med pressen varje dag som vissa gör att man måste prestera och måste göra bra ifrån sig och man kan inte misslyckas en enda gång för då sänker man sig. Jag blir arg bara jag tänker på det. Jag menar hur tror de att vi är? Vi orkar inte gå till skolan en hel dag och jobba och sedan gå hem och plugga stenhårt. Jag menar man behöver väl egentligen bara grundskolebetygen för att komma in på gymnasiet? Jag valde att skriva om just det här för att jag är en av dem som stressar ihjäl mig för att få bra betyg och man mår inte bra av det. Jag är en sån som vill känna mig duktig och vara bra, men till vilket pris? Jag orkar inte med längre att stressa och gå jämt och ständigt och vara nervös och må skitdåligt om något prov inte gått som jag tänkt mig. Det här betyder inte att jag inte bryr mig om mina betyg för det kommer jag alltid att göra även om jag inte vill men jag tycker bara betygen är kränkande och att lärarna inte förstår vad vi går igenom med betyg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0