Tuff träning men grymt fin ponny!

Idag var det träning för Maria. I början när jag skulle rida var han spänd och ville inte komma till den "rätta" formen så det tog en stund innan han blev lösgjord och fin! dagens övning då blev först rida igenom fälttävlans programmet jag fick lite tips jag ska göra noga fattningar och ökningarna ska växa bakifrån mm. sen gjorde vi bommövningar, vi la ut fyra st bommar på böjt spår med ca 1,5 m mellanrum. det är meningen att han ska ta två travsteg emellan och jäklar vad han fick jobba. han fick verkligen lyfta på benen eftersom bommarna var upphöjda! jobbigt blev det för mig också haha! vi körde också bommarna i galopp med samma avstånd och då fick jag korta honom så att han skulle komma rätt in och rätt ut. samtidigt som man måste göra många halvhalter! tillslut blev han riktigt fin och jag kunde länga steget hur enkelt som helst. tagga fälttävlan nu!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0