Trött tjej som ska bli ännu tröttare!

Jaa, jag är trött kan man säga efter att ha varit i stallet sen tio och inte sovit så bra i natt. Efter stallet åkte vi in till hööks och köpte lite nödvändiga saker men nu är jag hemma.
 
Jag ska snart ner igen och packa lite till, Bosse är kvar ute eftersom han klipptes idag och fick stå inne halva dan. Klippningen gick jättebar och det känns så skönt att ha det gjort. Vi tog hjälp av veterinären som var på udden under tävlingen och han gav honom lugnande det var ett väldigt bra medel som han gav direkt blodet och så tog det några minuter innan han stod och lutade huvudet mot mig och hans huvud var inte så enkelt haha! Han blev jättegosig och vi började klippa och det var inget problem alls förens på slutet när vi skulle ta sista på frambenen då han blev uttråkade och ville inte att vi skulle klippa där så han lyfte på benet så fort vi kom i närheten med klippmaskinen men sen röt jag åt honom och då stod han stilla ett tag. Vi klippte hela honom och jag blev jättenöjd med klippningen, dessutom kommer hans prickar fram och blir mkt mörkare så det ser lite konstigt ut på huvudet när han har ljusa prickar på halva huvudet och mörka på det andra. Sen fick han stå inne några timmar med fleecetäcke sen släppte jag ut honom och pigg var bara förnamnet. Så fort vi kom ut ur stallet så börjar han busa med mig och stegrar (inte så högt) och bockar samtidigt som han drar ner och skakar på huvudet! Så höll han på hela vägen ner till hagen och mellan det "busiga" så trippade han åt alla håll och kanter. Så pigg och glad blev han så nu har vi klarat av det och det känns som en lättnad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0