Resultat!

jag måste säga att jag är väldigt nöjd över dagen och det gick helt okej!

LB han var lite seg och jag skulle haft mer tryck i galoppen så vi rev två. Man kan säga att det var mitt fel så jag tar på mig det. dessutom var han lite spänd och nervös eftersom vi inte tävlat inomhus på några månader. Men jag är ändå glad att vi kon runt eftersom det var maxat!

LA; han var sjukt fin på framhoppning och han var mer taggad och mer framåt! när vi sedan kom in i ridhuset blev han lite spänd och nervös och det blir inte precis bättre av att jag är det heller! Vi fick med oss tre nedslag = 12 fel. min första nationella dessutom. Ett han nedslagen fick han ta på sig för att han kunde kommit över hur enkelt som helst men så blir de när han blir spänd. ett av de så kom vi nära för att jag tappade galoppen och då kom han inte upp tillräckligt. tredje så kom vi i korsgalopp och då blev det lite vingligt så vi fick med oss en bom där också!

I helhet så var det en utmaning både för mig och Bosse och jag tycker vi fixad det bra. han hoppade allt utan tvekan och hellre att han river än att han stannar tycker jag! Sen blir han alltid mer nervös och spänd när det är inomhus. Men vi ska prata med Mats så vi kan få lite tips om hur jag ska göra för att han ska komma upp mer och lite så! 20 fel totalt idag men jag är lika glad iaf!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0