Resultat

Ja som jag skrev i förra inlägget så har det inte gått så bra idag och ja det har gått år pipsvängen.

LBn För det första så hann jag inte rida fram tillräckligt för det blev lite stressigt för att det var många som var uteslutna. när jag kommer in på banan så är han spänd och lite segt men inte så farligt. När jag börjar hoppa så får jag ett nedslag på ettan och det kändes som om det gick segare och segare och vi fick med oss ett till nedslag. Sist men inte minst fick jag två stopp på sista hindret då han inte lyssnade på mig ett enda dugg, han sköt ut bogen och tyckte att han inte skulle hoppa det. Jag kom över det när jag sedan försökte en gång till men som jag så så lyssnade han inte på mina hjälper.

LAn Jag tog ut honom i tid och galopperade fram ordentligt och gjorde temoväxlingar men när jag kom in på framhoppningen så blev han konstig för han började tjura ihop och stannade två gånger på räcket. sen hoppade han kalas på oxer och jag lät han va mer i handen. När jag kom in på banan och skulle börja var han bra framme ända tills kombinationen då vi kom nära in på första och även om han kunde hoppat så stannade han. Då känns det surt att han liksom kunde ställt upp! Jag kom över på andra försöket men sen la han av. Han stängde av helt totalt och ville inte mer. Jag lämpade för att få fram honom men det gick inte. Han bröt till och med av till trav innan hindret. Jag kunde i inte göra ngt för när han blir sån så går det inte helt enkelt.

Man börjar undra om han har ont någon stans eller bara är allmänt fånig? Han kanske är i en period där han är trött och slö? Man vet inte och det är så svårt. Jag vet att han har blivit sådan innan när det varit tävlingar inomhus men inte som idag. i och för sig så har jag i inte hoppat så höga klasser inomhus förut. Mamma och jag sa det att vi ska hoppa en LB imorgon och se hur han är då, sedan när vi kommer hem ska vi ringa vår massör så att hon kan massera igenom honom för att han kanske har ont i sina muskler eller något liknande. Han kanske får ont av sadeln? Man vet aldrig men vi får se!


Kommentarer
Postat av: MAJA - retardriders

det är bara att kämpa vidare :) han kan behöva lite vila snart för han är van att vila några veckor vid denna tiden :) lycka till imorgon!

2012-10-20 @ 20:57:15
URL: http://retardriders.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0