Mats träning

Ja vad ska man säga. Bosse var nog lite trött och hade nog lite träningsverk. Men jag tycker träningen gick jätte bra han hoppade kanon men vi fick lite svårigheter eftersom Mats höjde tre hinder till 1,20 m! Han seglade över de hur enkelt som helst men det var två hinder som var svåra och då red jag iväg honom och var för på så först fick vi ett stopp på en oxer och det var mitt fel. sen såklart när han behöver ta i mer så testar han hur långt gränsen går. Vi fick två stopp på det hindret sen skärpte jag till mig och red som tusan och då gick det. Sen kom vi till ett räcke och det var en lång anridning plus vattenmatta under och hindret var maxat. Han stannade en gång för att jag var lite ivrig och red på i stället för att hålla emot och trycka till med sporren istället om han inte lyssnade. Sen kom vi över hur enkelt som helst o han hoppar högt över också. Men mats sa att jag skulle tänka på det till helgen att jag inte rider iväg honom utan är cool och håller emot och håller om med skänkeln. Han var super fin med jag gjorde några missar och om han då är lite småtrött så är det såklart han testar mig! Men han har kapacitet!

idag ska jag bara jogga av honom lite i skogen innan vi åker till Tingsryd så att han får sträcka på benen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0