Har du en tittig häst/ponny?

Min ponny har varit ganska tittig kan man säga och jag har fått kämpa med det ett tag och det har gett resultat! Så jag tänkte berätta lite hur jag gjotde för att ta mig igenom det!

Jag åkte och tog en privatlektion hos min hopptränare då vi hoppade fram på ett normalt hinder och sen hoppade vi titthinder på högsta grad! haha, oj vad vi fick kämpa för att ta oss igenom den jäkla banan som hade något tittigt i sig! och efter den träningen började det lossna mer och mer. vi pkte några fler gånger till Mats och tränade i en grupp så vi övade på att åka iväg och hoppa eftersom han alltid hoppade allt hemma på träning. Sedan har vi tränat hos Mats varannan vecka och nu hoppar han läskiga hinder utan tvekan men det tog ett tag innan han gjorde det. Nu behöver jag inte vara nervös längre för att han tycker något är läskigt för jag kan övertala honom att han ska hoppa. Jag tycker också att bandet mellan häst och ryttare är viktigt, att de kan lita på varandra och samarbeta! Har man inte tilliten så har man ingen trygghet hos hästen. Desto mer jag lärde känna Bosse ju lättare blev det! så bygg tillit och ta er igenom problemet tillsamans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0