Gårdagens träning för Maria

Det gick kalas! VI övade mkt bommar som vanligt och det är verkligen nyttigt för honom så att han får styrka! Iaf så blev han jättetrött och han tyckte det var jätte jobbigt. I galoppen så orkade han knappt galoppera eftersom jag ville att han skulle gå i kort och sammlad galopp. Jag ska börja lägga in lite mer bommar så fort jag får tid för det kommer verkligen stärka honom i hoppningen. Maria kollade på filmen från kalmar hsk också och hon sa att han var lite lat av sig och trycker inte ifrån med bakbenen utan hoppar mest på fart! Nu dessutom när hindrena börjar bli högre så måste han få mer styrka bak så att han kommer upp mera. Hon sa även att han fått mycket muskler nu på senaste tiden vilket jag också märkt! särskillt rumpmuskler och hals muskler. Tänk vas mycket som kan hända på tre månader. Imorgon ska jag hoppa för Mats. Det blir bara att hoppa igenom honióm lite inför helgen då vi ska till tingsryd! Taggad!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0