Fjantig ponny?

Ja vad ska man säga? Han var så sjukt fin på framhoppningen och han bjöd och tog tag i hindret. Jag trodde faktiskt att det skulle gå bra, att jag skulle komma runt men nej. Vi hoppar ettan tvåan men sen kom trean som han fick för sig att den var läskig så då drar han ut bogen och vägrar. Fine tänker jag jag ska på med ytterskänkeln och jag gjorde en ny anridning men han gör exakt samma sak och han lyssnade inte ett enda dugg. Jag bytte spöhand och bestämde mig för att jag skulle göra och han tvekade ich stannade upp men sen flyger han upp i luften och kommer över men oturligt nog flyger jag fram
På halsen och hjälmen täckte mina ögon så jag såg knappt något. Så jag lyfte handen och valde att utgå! Jag hann inte styra på nästa hinder pga av min obalans så jag tänkte att det var lika bra att gå ut för jag hade ändå blivit utesluten för att jag hade varit tvungen att lägga en volt. Om jag hade lyckats rida vidare tror jag att vi hade kommit runt för han var så jäkla fin i sprången och allt men det är så här han blir i ridhus och jag är ändå glad att jag kom över och han var pigg men det här är något jag kommer få jobba med för det här är inte första gången!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0