Behndling

Hej på er alla! Idag kom en som behandlar hästar med en ultraljudskamera och skulle kolla på Bosse. Först kollar hon igenom honom med en så kallad värmekamera så ser hon vart hästen är varm och har spänningar. Det visade sig att han var lite varm i nacke bog och i ett bakben. så då valde vi att hon skulle göra en behandling med den här ultraljudskameran så att han skulle bli bra. så vi gjorde en behandling och hon kommer tbk om en vecka för att kolla honom. Han skulle bara skrittas imon jogga på fredag och om han känns bra så rider jag som vanligt och jag kommer inte vara med på dressyren på lördag men om allt går som det ska och hans känns bra så ska jag hoppa LB på söndag. Han var mest varm i muskulaturen vilket som inte är så konstigt efter allt som han byggt på sig mm, men så var det det där vänstra bakbenet som vi har varit lite skeptiska mot i några månader sedan men han har inte haltat eller så men det känns skönt att vi hittade det och att vi har gjort något år det! Han blir snart som vanligt igen min lilla kille.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0