Nervositet?

Nervositet... Det kommer lite hur som helst men mest när man är rädd tror jag fast den kan ju komma inför ngt som ska bli kul! Men varför blir man nervös??? Första gången jag skulle tävla utanför klubben på en lektionsponny så var jag så nervös att jag knappt ville åka dit. Men jag vet inte vad jag var rädd för egentligen? Jag menar jag skulle ju gå in på banan och göra mitt bästa men vad var jag nervös för, att vägra ut mig eller vad då? Nervositeten kan styra mkt hur man tänker. Nervositeten kan vara positiv ibland men den kan också vara negativ. Som jag ser det: när jag är ute på ex en tävling så kan jag vara nervös för vad so kommer hända. Men om jag blir rädd och nervös för ngt jag tror hästen kommer vara rädd för så för jag över det på hästen. Hästen känner av det så väl och om man ser att man inte kan ta sig över hindret så kommer man inte heller det, så enkelt är det. Det som jag skriver nu har jag varit med om flera gånger jag har varit nevös för att Bosse ska stanna på ngt läskigt och då har han gjort det. Igår var jag rädd för huset och fick såklart ett stop men man lär sig ju. Nervositet tycker jag kan vara bra också för man konsentrerar sig bättre då man blir mer fokuserad. Man ska ha lite nervositet men inte så mkt att man bara vill komma där ifrån. Om man åker på en tävling som dans fotboll osv så ska man ha kul strunta i hur det går även fast det kanske är svårt. Men vi gör det för att vi tycker det är kul ska vi då inte ha kul? Haha!
Maria Kehagia sa till mig en gång " vågar du inte förlora vågar du heller inte vinna!" så sant.

Konstigt inlägg va bara tvungen att skriva!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0