Min rid historia- del 1

Det började med att min kompis Mathilda skulle på öppet hus på himlabacken år 2008. Jag följde såklart med, vi fick rida och borsta på ponnysarna efter den dagen bestämde jag mig för att börja rida. Jag började rida på ridklubben udden hösten 2008 och blev helt tokig i hästar! Jag skojar inte om att vi var där en timme innan vi skulle rida och bara borsta, sen skulle vi ju försöka gå ut tidigare så vi kunde rida längre! Fredagarna var då jag red veckans höjdpunkt. Jag hade en favorit ponny som hette Ninja jag vet inte varför kanske för att det var en utmaning för hon stannade i mitten varje gång man ville att hon skulle gå framåt. Jag började va stallvärdinna och skötte stallet vissa helger vilket var superkul tyckte jag då. Men att få släppa ut alla privathästar på söndagarna var höjdpunkten, det var liksom inte samma sak som att leda en lektionshäst. Ni kanske tycker det är konstigt men jag tycker fortfarande det. Jag hade ju velat ha en häst ända sen jag började rida men den tanken la jag åt sidan för min pappa hatade hästar och jag fick knappt gå innanför dörren med mina hästkläder. Iaf så började jag hoppa på klubbtävlingar och blev jätteglad så fort jag fick en rosset! Men sen kom dagen när jag fick rida en privat häst några gånger i veckan. Jag älskade såklart detta och tyckte det var superkul! Jag höll på med det i en månad och startade min första lokala tävling en LD på 60 cm men sedan funkade det inte med hans ägare så jag började rida lektion två gånger i veckan istället. På fredagar red jag i en hoppgrupp och sedan en vanlig på torsdagarna. Ridskolan sålde min älskade Ninja på så sätt träffade jag Moa och Fille. Moa hade också ridit Ninja innan och kände henne från topp till tå, vi grät floder när hon åkte och visste att vi aldrig skulle få se henne igen för de bodde fem timmar bort. De sa att dom skulle skicka bilder men det har aldrig hänt. jag började rida en C ponny vid namn Lollo istället och istället och så småningom började jag åka iväg med henne på lokala tävlingar i närheten. Lollo var ett tjurigt sto som man var tvungen att jobba stenhårt med! Men på henne lärde jag mig även att rida mycket bättre fick er balans och mkt bättre sits! Jag vet inte riktigt om jag gick nolla i ngn LC men jag plockade några rosetter. Var även med och tävlade div ll hoppning! Lollo var även tjurig i boxen och inte så glad när man skulle lägga på sadeln men jag borstade henne flera gånger i veckan och hon blev faktiskt glad tjej när jag pysslade om henne jag tror ingen skötte henne lika bra som jag gjorde!

Fortsättning följer!
Gammal bild som jag tog för jätte länge sen:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0