Mats träningen

Träningen för Mats igår gick toppen, hoppade 1,10 bana med bossebus första rundan var lite ostadigt och osäkert... Men andra rundan hoppade han som en klocka han prickade alla hinder en i taget såklart är det mkt kvar att jobba på men nu sa både Mats och Carina att det är dags för LA! Första debuten blir på börjes i Tingsryd! Jag känner att vi är stadiga i LB nu så nu ska jag upp och traggla på LA som ni vet så har jag inte alls förväntat mig ngt av debuten men jag ska kämpa för att komma runt! Jag själv tycker inte det är kul att ha en häst som hoppar allt på beställning hur roligt är det liksom?? Jag gillar att kämpa även fast set kanske är skitjobbigt! Picasso är ingen enkel häst och det går upp och ber för oss hela tiden men om man inte rider och tar det lugnt bär hans nerver kommer fram så hoppar han inte. Man lär sig verkligen att rida på honom jag har lärt mig jätte mkt på lite mer än ett halvår med honom i början var jag på LC nivå på C ponny med lektionsponny och nu ska jag snart starta mitt livs första LA känns lite overkligt men jag måste säga att det nya gummibettet vi har på honom nu är superbra han trivs med det och går mkt bättre! Påväg till udden nu för att rida tre ponnysar hur jag nu ska hinna? Men vi hörs sen kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0