Bosses ridpass

Idag red jag dresyr på stora ridbanan! fanns ingen annan plats eftersom det var massa ridläger! det gick väl inte som jag hade tänkt mig... för det första så stog det massa hinder och såklart fick han för sig att det fanns spöken överallt och hade därför en anlidning att stressa upp sig.
- okej tänkte jag då och tog det lugnt och gjorde massa övergångar oh red där det var så lite läskiga saker som möjligt för att hitta en takt och få loss honom. det gick bra med den grejen men så går ju alla lektions ponnier i hagen bredvid så alla småbarn skulle ju hämta dem och då blev bosse helt off och ofokuserad... då började jag bli lite smått iriterad för han skulle ju såklart vara livrädd för en vatten matta som låg bredvid ett hinder.

när alla sedan hade gått jag kämpat i typ en halvttimma för att allt skulle bli bra så skulle jag till sist gå över vattenmattan och visa att den inte är farlig. i börjn så ville han inte alls gå över den men det är ju bara dummheter så jag tryckte verkligen i med skänkeln en gång och då hoppade han över. sen gick jag över den några gång åt båda hållet och tillslut gick han på den! då blev jag nöjd och gav han långa tyglar och skrittade av.
Jag tror det blev lite för mkt för honom att titta och tänka på men jag tror det är bra för honom att öva på att vara koncentrerad på dem signaler jag ger honom utan att tänka på vad som händer tio meter ifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0