Picassos ridpass

red ett dressyrpass i paddocken ca 45 min, han var superfin men det var lite jobbigt i början sen gav han efter och jag fick igenon den jobbiga sidan när jag gjorden massa sidvärtsrörelse då jag var noga med att han verkligen inte fick dra upp huvudet och streta emot. han gav efter och blev mjuk och kom loss. Jag gjorde lite mellantrav och snett igenom mm och tillslut gick han stadigt och fint och rörde kanppt huvudet när jag vände igenom eller ökade! 
 
Galoppen jobbade jag mkt med formen och när jag jobbar med formen så håller jag en stadig hand på yttertygeln och leder med innertygeln sammtidigt som jag ökar för att det inte ska bli fyrtaktigt! sen när jag fått igenom formen och han är stadig så minskar jag så sakta det går och kanske minskar volten om han är i balans! Kram på er!
Bara för att jag gör så roliga miner så bjuder jag på bilden:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0