tömmkörningsgjord

Har velat ha en tömmkörningsgjord länge nu men har aldrig gjort det men jag ska göra det och det är bestämt,jag tror jag ska be Anna beställa hem en globus till mig eftersom ja har 900 kr i pressentkort som jag har vunnit! 
Jag tycker om globus tömmkörningsgjord och tömmar och jag vill inte ha något skräp utan den ska vara bra och hålla länge desutom. 
 
Det som jag gillar med att tömmköra ar att jag tycker det är allmänt kul och det är som en hobby. sen vet jag att om man tömmkör så kan hästen hoppa 10 cm högre än vad den kunnat innan. det är rätt häftigt. Jag tycker det är intressant att när man ser hur hästen rör sig utan ryttare, häästen kan också bygga muskler på det viset. Men om man möjligt vis får förhinder eller liknande såatt man nte kan eller får rida så tycker jag det är ett jättebra särr att få hästen att röra på sig! 
När man tömmkör så rider man hästen från marken, man håller båda tömmarna och det känns lite som om man satt på hästen. Jag älskar att tömmköra och omni inte gjort det så tycker jag att ni kan prova iaf det är värd det.
 
Nackdelarna med det här då är att det är inte billigt det är dyrt men om man verkligen vill så är det värt pengarna!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0