Tävlingen i braås igår!

Det började på framhoppningen... Nej men på framhoppningen såg han spöken lite överallt kändes det som, han hoppade sju meter över 30cm sen såg han lite Sälen mitt i hindrena så han blev tveksam i varje språng. Sen kom vi antingen för när eller för långt ifrån. Jag tänkte ju såklart "hur kommer det här gå?" men när vi väl kom in på banan och skulle rida blev han som en helt annan häst! Han blev hur fin som helst och lyssnade på minsta lilla hjälp! Vi blev Dubbelnolla och en fin runda var det också! Han slarvade inte och inte jag heller för den delen. Det slutade med en andraplats!

La: ja man kan ju säga att han blev betydligt mkt finare på framhoppningen i denna klassen men han var även trött. När jag skulle rida mot första hindret kom vi perfekt! Men såklart fick vi ett nedslag, han rev med frambenen och jag vet inte varför om han missbedömde höjden eller om jag gjorde något fel? Men iaf så fick jag en bra runda i helhet han hoppade allt som en klocka men vi kom dock lite nära på vissa hinder jag tror att han var trött och Inge orkade hoppa av så långt ifrån för jag fick kämpa lite med galoppen emellanåt! Det blev totalt fyra fel och jag är jättenöjd det här var vår femte LA och vi har bara ett ynka nedslag som handlar om en centimeter!

I helhet så var inte underlaget det bästa och framhoppningen väldigt fyrkantig. De hade inga riktiga toaletter och sålde färdiga Felix pajer för 50 spän! Allt gick segt också men det slutade bra iaf!
Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0