Picassos sidor!

Tänkte berätta lite om Picassos olika sidor som han har både possetiva och negativa!
Vi börjar med det possetiva:
Picasso är väldigt snäll och visar verkligen kärlek. Han är oftast väldigt glad. Han älskar hoppa speciellt på gräs. Han gillar banan, haha! Han litar på sin ryttare och ställer upp för en. Det är jätteroligt att sammabeta med honom, det känns verkligen som om vi är ett team. Han är en vinnarskalle. Han är en underbar ponny. han lär sig fort. Man lär sig mkt med honom. Ni ska veta att när jag provred honom var det han som valde mig inte jag som valde honom.
 
Negativa:
han är väldigt känslig och rädd. Han är väldigt otålig vassa dagar och kan vara lite lat ibland. eftesom han är känslig blir han lätt rädd och tittig på saker och ting vilket gör att man får stopp på läskiga hinder. han är svår attklippa och har varit svår att lasta (men det har blivit bättre nu). Han kan lätt bli stark när vi är ute och galopperar och hoppar (Särskilt i terängen). Han vill gå först om han går bakom ngn så börjar han fåna sig. han stressar lätt upp sig.

Kommentarer
Postat av: Bosse Häst

Hej Ja g heter hästen Bosse(Picasso).
Jag står i ett stall på Udden och har en ryttare Som heter Julia. Skulle vilja berätta lite om Julias Positiva och negativa sida.
Vi börjar med det negativa. Hon skall alltid bestämma och jag skall alltid gå i någon sorts form. Jag får hoppa ibland men alldeles för sällan på fältet så grästovorna yr. Sen ska jag alltid över några hinder även när jag har feber eller har huvudvärk, kanske orkar tre hinder sen säger jag stopp, ORKA!
Det positiva är att få tävla lite och ha en kompis i hagen. Åker gärna på tävling och får oftast till det med Julia. Maten är bra och skötaren Anja skickar på en godis eller två och oftast finns det äpplen eller morot. Höet är ok, havren är bäst och i somras blev ett dopp i sjön. Vi hörs väl igen kanske?! Bosse Häst

2012-08-16 @ 15:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0