Picassos ridpass

Åkte till ingelstorp och tränade för Maria Falk, det gick toppen och jag fick verkligen igenomhonom i formen ochhan fick verkligen jobba idag. vi gjorde tempoväxlingar så att han kom igång med bakbenen. övade på skänkelvikning som vi har mycket kvar att jobba med, i slutet så togvi tag i galloppen och gjorde likadant där tempåväxlingar... jag vill att han ska kunna gå i kort galopp utan att draupp huvundet och få en stadig form och desutom att det inte ska bli fyrtaktigt, det gick toppen men det blev jobbigt när man skulle växla upp tempot. då togdet emot och han var helt slut efter ridpasset.
han blir så lydig när jag verkligen får igenom allt och när han ger efter, med hjälp avsitsen kan jag stanna honom hur enkelt som helst utan att ent ta i tygeln. Jag kan öka med hjälp av sitsen, jag kan minska genom att vara lite extra stilla med sitsen. sitsen har stor betydelse och nu vet jag hur jag ska jobba med den.
 
Har funderat lite på om jag kanske ska åka på någonliten dressyrtävling brara för skojs skull, tänkte att det kunde bli kul, sen är det bra att öva om man ska tävla fälttävlan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0