Dressyrträning för Maria Falk

Det blev ett tufft dressyrpass och det började med att jag skulle flytta honom på volten och där tog det emot mkt det tog en stund innan mina halvhalter gick igenom för han ville bara springa ifrån mig. Men när jag fick igenom det blev han hur fin som helst! När vi jobbade med galoppen ( som blivit sjukt mkt bättre! ) så först ökade jag mkt och sen tog tillbaka för att inte få den här fyrtaktiga galoppen. Jag gick ut på fyrkantsspåret och fattade förvänd galopp och det tog en stund innan vi kunde svänga utan att byta galopp! Tillslut gick det han blev jättefin!

Det var ett lärorikt pass som jag lärde mig mkt på och Picasso jobbade på bra men han har sina knep för att komma undan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0