1 år idag!

Oj, ett år har gått sen jag fick min första ponny,ett år sedan han kom till sitt nya hem och nuska jag berätta allt från det sen jag provred honom.
 
Det började med att jag hittade honom på hästnet och fastnade för anonsen direkt, jag kännde verkligen att han var en ponny för mig! så vi ringde upp Maja och Åsa och sen var det bara sätta sig i bilen och köra upp till 
Vetlanda och där stod han. tänk när jag såg honom för första gången då visste jag inte att det var min blivande ponny. Oj vad jag var nervös innan jag skulle rida, jag hade inte provridit så många gånger innan och man är ju såklart spänd att rida någon annans häst också. När jag då skulle sitta upp på honom så släppte nervositeten lite och desto mer jag red på honom desto mer kunde jag slappna av. Han gav mig trygghet och varje minut av den provridningen var som en dröm, jag hade aldrig suttit på en sådan ponny som man bara kickade med direkt! Jag kännde verkligen "Det här är min ponny!" 
 
När jag sedan skulle hoppa honom så blev det några kråksprång men när det blev högre tog han i och man kännde verkligen hur mkt han älskade att hoppa, han hoppade hindret som om det vore en barnlek. Picasso var den försa ponnyn som jag hoppade 1m med och jag var så glad efteråt och lös som en sol hela vägen hem!
"Mamma jag vill köpa honom!"
Men så kom det beskedet att vi hade lite för lite pengar för det och vi var tvunga att leta efter någon annan ponny, jag blev förståss jätteledsen för jag ville verkligen inte leta efter någon annan ponny. 
Några dagar senare så frågade mamma mig "vill du ha Picasso? för vi får nämligen låna pengar av mormor och morfar." Svaret var ett solklart JA! VI ringde direkt upp Maja och Åsa och sa att vi ville köpa  honom, så vi fixade veterinärbesikning och han gick igenom, efter det berstämde vi att dem skulle köra hem honom till udden exakt idag för ett år sedan, den 21 augusti 2011. Världens lyckligaste tjej men sin livs första ponny!
 
Det har gått ett år och vi är uppe på LA/LA P80 fältävlan och det har hänt så mkt vi har tragglat oss igenom vissa saker och slitit och det har gett resultat.
Jag tänkte berätta dem stunder som jag verkligen kommer minnas.
Det var en lokal hemma tävling på udden och vi går in och går omkull, allt gick ganska bra men man var omskakad och jag var osäker på om jag skulle hoppa upp igen och rida nästa klass... det gjorde jag och jag går in och gör en klockren runda och vinner! min första vinst i LC+5!
 
Det andra minnet är från börjes min första LA debut, jag kommer in på banan och allt var sjukt maxat och högt, jag var jätte nervös och vi kommer runt på bara ett ynka nedslag. vi kämade som ett team igenom den höga banan och klarade det vi sammarbetade och gjorde det tillsammans!
från det här:
till det här:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0