Lång dag

Gick upp vid 4 i morse och vi åkte hlav 6. Vi var väl framme vid halv 8 och då var det bara att gå banan och hitta uppstallningen. Eftersom det var 80 starter i 1m och 128 i 1,10m så valde vi atr ta en dagsuppstallning och det var värt det. 
 
Så i 1m var han väldigt stark och jobbig på framhoppningen men hoppade dock väldigt fint. Men jag måste verkligen få igång bakbenen så att galoppen blir bättre. Iaf så blev vi dubbelnolla och det var väl två hinder jag kom väldigt tajt inpå och tappade galoppen lite men helt okej runda. tror jag kom på nr 23:e plats av alla startande! 
 
I 1,10m så hoppade han kanon på framhoppningen och lyssnade på minsta lilla och man kände tydligt att han hade varit igång innan. Jag fick bra galopp och jag fick en riktigt bra känsla. Dock var det två räcken som stod på ett taskigt ställe. Man skulle nästan rida rakt upp och vi kom nära på båda två och han petade ett av dem. Jag skulle ha rätat upp mig lite mer och han skulle lyssnat lite bättre då han inte tog mina förhållningar innan hindret men aja jag är supernöjd med tanke på alla starter och den långa väntan emellan m.m. Jag var helt slut när jag satt upp inför andra klassen så med tanke på omständigheterna så blev det en lyckad dag! 
 
En bra tävling och trevliga funktionärer och bra organiserat! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0